معرفی Citrix


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

یکی از قدیمی ترین رقیب های شرکت مجازی سازی VMware شرکتی است با نام Citrix (سیتریکس) . به قول خود شرکت، Citrix  یک پلتفرم دیجیتالی هستش که به کارمندان هر چیزی که احتیاج دارند رو ارائه میده تا بتونن ماکزیمم Performance رو داشته باشند. شرکت Citrix از سال 1989 مشغول کار تو این حوزه هست و در طی این سال‌ها تونسته به کارکنان شرکت ها کمک کنه تا به راحتی بتونند به اپلیکیشن ها و دسکتاپ هاشون دسترسی پیدا کنند.در حال حاضر تعداد مشتریان این شرکت به 100 میلیون یوزر و 400 هزار شرکت رسیده است. محصولات سیتریکس کلا به سه قسمت تقسیم می شوند :

  • محل کار دیجیتالی ( Citrix Digital Workspace )
  • شبکه و امنیت (Citrix Networking & Security)
  • تکنولوژی های تحلیلی (Citrix Analytics)

محل کار دیجیتالی ( Digital Workspace )

 کار خیلی وقته که دیگه محل انجام نداره، به این معنی که میتونید از هر جایی کار مورد نیاز خودتون رو بدون هیچگونه محدودیتی انجام بدید. شرکت های زیادی الان تو زمینه Workspace Digital دارن کار میکنن که یکیشون هم VMware  هستش. ترند بازار IT داره میره به سمتی که محل کار از کار جدا کنند و کاربران بتونن از هر جایی بدون داشتن نگرانی راجع به امنیت کار خودشون رو به نحو احسنت انجام بدهند. با استفاده از تکنولوژی سیتریکس میتونیم به راحتی Workspace مورد نیاز خودمون رو فراهم کنیم. تحقیقات دانشگاه Oxford نشون میده بیش از 96% شرکت ها معتقدند که استفاده از Digital Workspace به کاربرها کمک می کنه که مشکلات با خلاقیت بسیار بالاتری حل کنند.

این راهکار اپلیکیشن های تحت رایانش ابری یا Cloud رو به کاربران ارائه میده و اجازه میده بتونن نرم افزارهای پلتفرم های مختلف مثل Windows رو بر روی موبایل ، تبلت یا لپ تاپ خودشون فارق از مدل سیستم عاملشون اجرا کنند و به راحتی کارهای خودشون رو انجام بدن. مهم ارائه دادن اپلیکیشن ها نیست، چون خیلی از شرکت ها این کار رو انجام میدن مهم کیفیت ارائه اپلیکیشن ها هستش که Citrix در این مورد جزء برترین هاست. جدول زیر مقایسه ای بین Citrix و VMware برای محصول Workspace می باشد : لایسنس های مختلفی برای خرید و پیاده سازی پلتفرم Workspace وجود داره که در جدول زیر تفاوت بین آنها رو می بینیم. و در نهایت عکس زیر نمایی از پلتفرم Workspace شرکت Citrix در لپ تاپ ، موبایل و تبلت می باشد.

شبکه و امنیت (Networking & Security)

با استفاده از این راهکار سیتریکس از امنیت و Performance راهکار های Cloud یا رایانش ابری اطمینان حاصل می کنیم. رفته رفته کاربرها نرم افزار ها و راهکارهای خودشون رو به سمت رایانش ابری یا Cloud می برن و درخواست برای SaaS (Software as a Service) روز به روز داره افزایش پیدا می کنه. نگهداری و امن سازی این راهکار ها با در نظر گرفتن سرعت رشد آن‌ها بسیار کار سختی است، ولی با استفاده از پلتفرم شبکه و امنیت Citrix می توانیم این نگرانی ها یکبار برای همیشه از بین ببریم. محصولات حوزه شبکه و امنیت Citrix به شرح زیر می باشند :

  • ADC
  • Gateway
  • Web App Firewall
  • Secure Web Gateway
  • SD-WAN
  • Application Delivery Management
  • Intelligent Traffic Management

در ادامه به بررسی مختصر هر کدام از این محصولات می پردازیم.

Citrix ADC

App Delivery and Load balancing راهکار Citrix ADC یک سیستم ارائه اپلیکیشن و Load Balancing هستش که به کاربرها اجازه میده بتونن به نرم افزار هاشون با بالاترین سرعت و Redundancy روی وب دسترسی داشته باشند. خوبی این راهکار اینه که براش مهم نیست شما از چه پلتفرمی برای زیر ساخت رایانش ابری استفاده می کنید و روی هرپلتفرمی کار می کند.

ویژگی ها:

  • مدیریت یکپارچه بدون وابستگی به محیط رایانش ابری یا Cloud
  • امنیت لایه 3 تا 7
  • پشتیبانی از API
  • قابلیت ترکیب شدن با Kubernetes و راهکاری Open source

Citrix Gateway

Remote Access, SSO, VDI Monitoring نام این محصول قبلا NetScaler بود که در آخرین تغییرات شرکت Citrix نام این محصول رو تغییر داده است. Citrix Gateway راهکاری است که به کاربران دسترسی راحت و امن بر روی بستر Workspace می دهد . این راهکار می تواند بر روی بستر سازمان (On-Premises) یا بر روی بستر های رایانش ابری یا Cloud پیاده سازی شود.

Citrix Web App Firewall

Protecting Web Apps and Services راهکار Citrix Web App Firewall از وب سایت ها ، نرم افزار ها و API های بستر در مقابل تهدیدات امنیتی محافظت می کند. به صورت کلی WAF ها برای جلوگیری از حملات هکر ها بر روی بستر Web با هرمدل پیاده سازی می باشد. یکی از قابلیت های خوب این Citrix Web App Firewall ارائه امنیت بدون کاهش سرعت و بهره وری می باشد. و در نهایت این محصول با مدل لایسنس ای که Citrix ارائه داده است ما را قادر می سازد تا در صورت نیاز بتوانیم به راحتی هرچه تمام تر بر روی بستر خود Scale کنیم.

Citrix SD-WAN

Branch Networking and WAN Optimization شرکت ها و تجارت های جدید نیاز به شبکه هایی دارند که بتوانند با نیاز آنها حرکت کنند. سرعت بزرگ شدن Business ها آنقدر زیاد شده است که شبکه های سنتی دیگر توانایی پا به پا حرکت کردن با آنها را ندارند. Citrix SD-WAN راهکار لبه شبکه این شرکت می باشد که با انعطاف بالا، قابلیت اتوماتیک کردن و امنیت بالای خود ارتباط با Workspace را راحت تر می کند.

برخی از قابلیت ها:

  • تجربه بهره وری و سرعت غیر قابل رقابت
  • قابلیت پیاده سازی اتوماتیک بر روی بستر های رایانش ابری یا Cloud
  • کنترل و مانیتور کردن کل WAN
  • قابلیت دسترسی به هزاران Saas و قابل پیاده سازی روی 150 پلتفرم رایانش ابری یا Cloud

Citrix Application Delivery Management

Visibility and Management راهکار Citrix Application Delivery Management مدیریت متمرکز بستر شبکه، تحیلی آن و Orchestrator آن می باشد. وظیفه Orchestrator ها ایجاد کردن Workflow یا اتومات کردن وظیفه ها است. با استفاده از این راهکار ادمین میتواند در یک پنل تمام فعالیت های مربوط به مدیریت ، آنالیز و مانیتورینگ را انجام دهد.  

بیشتر بخوانید : اهمیت مانیتورینگ

Citrix Intelligent Traffic Management

Network Traffic Optimization یکی از محصولات فوق العاده این شرکت راهکار Citrix Intelligent Traffic Management می باشد. این محصول به صورت Real Time اینترنتی که به Workspace ختم می شود را بررسی می کند و مشکلات آن را تحلیل می کند و ترافیک را به گونه ای پخش می کند که از این مشکلات دوری شود. به این قابلیت به اصطلاح  GSLB as Service  یا Intelligent global server load balancing as a service گفته می شود.

تکنولوژی های تحلیلی (Analytics)

در حال حاضر دیتا یا اطلاعات موجود در دست شرکت ها از هر برحه زمانی دیگری بیشتر است . این اطلاعات می تواند بدون استفاده در گوشه ای آرشیو شود و هم میتواند تحلیل شود و از آنها در تصمیمات آینده استفاده شود. Citrix Analytics از قابلیت Machine Learning استفاده می کند و بر روی شبکه، کاربر، فایل و کامپیوتر ها تحلیل انجام می دهد و در برابر رفتار های خطرناک مانند ویروس و Attack اکشن های مقتضی را انجام می دهد.   این تنها بخشی از محصولات Citrix بود و در مطالب دیگری در مورد Server Virtualization  و App Virtualization آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.





:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : شهاب سهرابی
ت : سه شنبه 24 فروردين 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');